Felanmälan


Ibland krånglar det och då finns vi nära till hands. Här hittar du vart du vänder dig beroende på vad det är som krånglar. För akuta fel kan du nå oss dygnet runt via telefon.

El och kabel-tv

Felanmälan görs via telefon på 036-10 82 70 (för akuta fel kan du kontakta oss dygnet runt).

Fjärrvärme 

Lämna felanmälan för fjärrvärme via webben

Du kan också felanmäla via telefon under kontorstid på telefon 036-10 82 70 (för akuta fel kan du kontakta oss dygnet runt).

Gatubelysning

Du anmäler fel som rör gatubeluysningen till Jönköpings kommun. Använd kommunens formulär för att felanmäla eller ring till kontaktcenter, 036-10 50 00.

Solceller

Om du har köpt din solcellsanläggning av oss på Jönköping Energi felanmäler du den enklast direkt via vår webbplats.

Fiber från Jönköping Stadsnät Wetternet

Om din anslutning inte fungerar eller om du behöver support kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Om det krävs kontaktar din tjänsteleverantör oss på Jönköping Energi för eventuell åtgärd. Kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer hittar du här.

Publika laddstolpar

Våra publika stolpar övervakas regelbundet men skulle du upptäcka ett fel eller annat på laddstationen som du tycker vi borde åtgärda, tveka inte att höra av dig till oss. Felanmälan för våra publika laddstolpar kan du göra dygnet runt på telefon 0774433900 eller e-post kundservice@bee.se - tänk på att uppge laddstolpens ID-nummer som du hittar på stolpen.

Kundservice

Ring oss på 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08.00-17.00
Fredag 08.00-16.00
OBS! Mellan jun-aug är telefontiderna: Måndag-fredag 8.00-16.00

E-post: kundservice@jonkopingenergi.se