Felanmälan

Ibland kan saker och ting krångla, då finns vi nära till hands. Här har vi samlat all information som du kan behöva om något inte fungerar som det ska.

Aktuell driftinformation

För våra tjänster på Jönköping Energi hittar du aktuella driftstöringar för alla våra tjänster här.

Strömavbrott

Vid ett eventuellt strömavbrott ska du kontakta din nätägare för att få mer information avbrottet. Vem som är din nätägare beror på var i landet din fastighet ligger. Är du osäker på vem som är nätagare där du bor kan du söka på www.elområden.se

För strömavbrott inom Jönköping Energis nätområde felanmäler du detta via telefon på 036-10 82 70  (för akuta fel kan du kontakta oss dygnet runt).

Fjärrvärme och fjärrkyla

Lämna felanmälan för fjärrvärme och fjärrkyla via webben

Solceller

Om du har köpt din solcellsanläggning av oss på Jönköping Energi felanmäler du den enklast direkt via vår webbplats.

Gatubelysning

Du anmäler fel som rör gatubeluysningen till Jönköpings kommun. Använd kommunens formulär för att felanmäla eller ring till kontaktcenter, 036-10 50 00.

Fiber från Jönköping Stadsnät Wetternet

Om din anslutning inte fungerar eller om du behöver support kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Om det krävs kontaktar din tjänsteleverantör oss på Jönköping Energi för eventuell åtgärd. Kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer hittar du här.

Kabel-tv

Om din kabel-tv inte fungerar vänder du dig till Värnamo Energi

Publika laddstolpar

Felanmälan för våra publika laddstolpar sker till vår supportpartner Eways som du når dygnet runt på telefon 010-1219401 eller e-post helpdesk@eways.se tänk på att uppge laddstolpens ID-nummer som du hittar på stolpen.