2017-07-31

Avdelningschef privatmarknad med kundservice som huvudinriktning

Kundservicefunktionen hos Jönköping Energi får genomgående höga betyg av kunderna. Arbetet präglas av proffsighet och hög servicegrad. Är du en trygg och omtänksam ledare som utmanas av att utveckla verksamhet och coacha ett engagerat team till en ännu högre nivå? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som chef för privatmarknad hos Jönköping Energi.

Ansök här

Företagsbeskrivning
Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Verksamheten har en central roll för en hållbar utveckling i Jönköpingsregionen. Marknad har det samlade ansvaret för Jönköping Energis slutkundsförsäljning, eftermarknadsarbete och bolagets kundsystem. Marknad är uppdelat i verksamheterna privatmarknad, företagsmarknad, affärsutveckling samt kommunikation.

Arbetsuppgifter
Som chef för privatmarknad kommer du att ansvara för en verksamhet med stor betydelse för företaget som en regionalt förankrad energileverantör. Jönköping Energi möter idag en marknad där förmågan att leverera lösningar i kombination med en hög tillgänglighet och service blir allt viktigare. Här får du en nyckelroll.

Du är ansvarig för att driva och utveckla bolagets gemensamma kundservicefunktion och försäljning mot privatkund. Huvudinriktningen i tjänsten är kundservice. Du ansvarar också för att i samarbete med övriga enheter inom organisationen utveckla och förvalta bolagets gemensamma process för eftermarknadsarbete hos befintliga kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Sätta mål och skapa mätbara resultat.
• Leda och coacha i det dagliga kundservicearbetet.
• Utveckla gruppens arbetsprocesser och driva förbättringsarbete.
• Delaktig i företagets affärsutveckling och paketering av nya koncept, lösningar och tjänster.

Du har ett personalansvar för 12 erfarna och engagerade medarbetare främst inom kundserviceområdet, du ingår i Marknads ledningsgrupp och rapporterar till chefen för Marknad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren chef och ledare med dokumenterat goda resultat. Du har lätt för att se helheten och du står för ett operativt, närvarande och kommunikativt ledarskap. Vi tror att du har erfarenhet från motsvarande arbete med utveckling av kundrelationer, marknadsföring och kvalificerad kundservice mot privatkund, i en affärsdrivande verksamhet eller liknande. Kunskaper
inom energibranschen är meriterande, men inget krav.

Som person är du ansvarsfull, strukturerad, självgående och beslutsmässig. Du brinner för att leverera en god service, både genom väl beprövade processer och effektivt kundservicearbete, men även genom att hitta nya vägar för att utveckla och stärka kundrelationerna. Vidare är du en genuin teamspelare, lyhörd med en god kommunikationsförmåga som på ett naturligt sätt får med dig både medarbetare, kollegor och kunder. Du har god datavana och uttrycker dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För rätt person innebär rollen en spännande och utvecklande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som aktivt bidrar till utvecklingen av samhället i Jönköpingsregionen.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult, 0727-16 43 81, eller Niklas Lindomborg, rekryteringskonsult, 0727-12 55 73. Fackliga företrädare är Magdalena Zahr, Jusek, 036-10 83 25, Daniel Arvidsson, Vision, 036-10 17 41, Daniel Johansson, SEKO, 036-10 18 60 samt Camilla Bernström, Sveriges ingenjörer, 036-10 32 79.

Välkommen att söka tjänsten här