Mina sidor via app


Mina sidor flyttar in i mobilen. Via vår app "Jönköping Energi" kan du följa din förbrukning av el och fjärrvärme, se dina avtal, fakturor med mera.

app-skarmklipp.png

Appen är än så länge i en tidig testversion men du kan redan nu ladda ner den och använda den. Vi kommer fylla på med funktioner allt eftersom. Du hittar den där appar finns eller så kan du följa länkarna längre ner på sidan.

 

Frågor och svar om appen?

Jag har inte mobilt BankID kan jag logga in ändå?

Just nu erbjuder vi enbart inloggning via mobilt BankID men kommer senare kunna erbjuda inloggning via användarnamn och lösenord.

Jag har Jönköping Energi som leverantör men kan inte logga in?

Det är enbart den som står på avtalet som kan logga in, säkerställ att du står på avtalen. Är det någon annan som står på avtalen kan den personen logga in och sedan inifrån appen använda funktionen "familjedelning" för att bjuda in andra att ta del av innehållet i appen.

Vilken förbrukning kan jag se i appen?

Just nu kan du som är elnätskund se din aktuella elanvädning (förbrukning), den visas på påde fliken för elnär och elhandel. Du som har fjärrvärme från oss kan på motsvarande sätt följa och se din anvädning av fjärrvärme.

Förbrukningen stämmer inte överens med min faktura?

Just nu kan det finnas luckor i förbrukningen som visas i appen, därför kan totalen skilja sig mot vad som står på din faktura. Det är ett känt problem för oss och vi arbetar för att lösa det.

Jag ser inte alla mina avtal?

I appen ser du enbart de avtal som du står för, har ni flera avtal i hushållet men som står på olika personer så ser du bara de avtal som är kopplade till ditt personnummer. Du kan använda funktionen "Familjedelning" för att låta andra se dina avtal.

Hur använder jag familjedelning?

Under fliken "Kontouppgifter" på fliken "Mina sidor" kan du med hjälp av funktionen "Lägg till familjemedlem" bjuda in andra att komma åt din information. Den du bjuder in måste ladda ner appen till sin telefon och kan logga in med sitt eget personnummer.

Jag har hittat ett fel eller en bugg, hur skickar jag in det?

Använd formuläret här på sidan och beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt så har vi bättre möjligheter att återskapa och åtgärda felet.

Mina kontaktuppgifter i appen stämmer inte?

Vi hämtar uppgifterna från vårt kundsystem och det är därmed de kontaktuppgifter vi har till dig. Stämmer inte uppgifterna får du gärna kontakta vår kundservice för att uppdatera dina uppgifter. I kommande version av appen kommer du kunna ändra direkt i appen.

Ladda ner appen till iPhone

Du kan söka på Jönköping Energi i appstore eller använda länken här nedan.

Gå till appstore

Ladda ner appen till Android

Du kan söka på Jönköping Energi i Google Play eller använda länken här nedan.

Gå till Google Play